Fraktpolicy

Frakt & leveransvillkor
Vi skickar och levererar varor endast inom Sverige.

Behandlingstid
Alla bästa inställningar behandlas inom 1-3 arbetsdagar beroende på lagerstatus. Beställningar skickas inte eller levereras på helger eller helgdagar.

- För DHL Servicepoint tar det normalt 1-3 dagar för leverans från det av vi skickat paket

- För PostNord brevlådepaket tar normalt 1-3 dagar för leverans från det att vi skickar paketet
(Under pandemin kan PostNord fördröja leveransen med upp till 7 arbetsdagar i få undantagsfall)

- För DHL Företagspaket
Leverans sker 1-2 dagar från det att vi skickat paketet.

Vid stor ordervolym kan leveranser försenas med några dagar. Vid en betydande försening i leverans kommer vi att kontakta dig via e-post eller telefon.

Fraktpriser och leveransberäkningar:
Fraktkostnader för din beställning kommer att beräknas och visa i kassan.
Vi kan skicka varor till boxadresser.

Fraktfritt för ordrar över 299 sek

PostNord Brevlådepaket: Frakt ingår

DHL-ServicePoint: 59 sek

DHL Företagspaket: 99 sek
Observera att företagspaket endast kan skickas till företag. Om ett företagspaket skickas till en privatperson kommer paketet att att leverera och vi kommer fakturera vidare straffavgiften från DHL på 350 sek (för hantering och retur) till beställaren.

Icke uthämtade varor som returnerats

Om paketet nått utlämningsställen men ej hämtats ut skär en retur till oss efter cirka 14 dagar.

Vi skickar paketet till angiven adress samt ett avi till angivet mobilnummer. Om du har fyllt i fel mobilnummer, ett utländskt mobilnummer eller ett nummer till en snabb telefon kommer du inte att få ett avi. Om du fyller i fel adress kommer paketet att returnera till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaden för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc) på 249 sek. Om ditt ordervärde är större än detta belopp kommer vi kreditera resterande summa och du får därefter lägga en ny beställning. Återbetalningen tar mellan 2-6 arbetsdagar.

Om vi har angivit ett nummer eller en adress som skickar sig från det du angivit i din beställning kommer vi att kontakta dig och skicka ut paketet kostnadsfritt igen.

Skador under frakt
Svenska Kakao AB ansvarar inte för produkter skadade eller förlorade under frakt. Om din vara levererades skadad, vänligen kontakta leveransföretaget för att lämna in en skadeanmälan

DHL https://www.dhl.com/se-sv/home/vara-divisioner/frakt/kundservice/sa-har-forbereder-du-ett-krav.html

PostNord https://portal.postnord.com/claimspublic/?_ga=2.115216583.1312942116.1591091329-1597525738.1589704307#/claims

Spara allt förpackningsmaterial och de skadade varorna under tiden för att skadeanmälan behandlas.

Återbetalningspolicy
Se våra villkor för retur och återbetalning