Återbetalningspolicy

Returer
Returrätt i 14 dagar. Efter 14 dagar krävs inget byte eller återbetalning. För att en retur skall vara vara giltlig måste din produkt vara oanvänd och i samma skick som du fick den (i orginalförpackning).

Produkter som mat, blommor, tidningar eller tidskrifter kan inte returneras. Presentkort kan inte heller returnera.

För att slutföra din retur krävs ett kvitto eller ett köpbevis.

Icke uthämtade varor som returnerats
Om paketet nått utlämningsställen men ej hämtats ut skär en retur till oss efter cirka 14 dagar.

Vi skickar paketet till angiven adress samt ett avi till angivet mobilnummer. Om du har fyllt i fel mobilnummer, ett utländskt mobilnummer eller ett nummer till en snabb telefon kommer du inte att få ett avi. Om du fyller i fel adress kommer paketet att returnera till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaden för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc) på 249 sek. Om ditt ordervärde är större än detta belopp kommer vi kreditera resterande summa och du får därefter lägga en ny beställning. Återbetalningen tar mellan 2-6 arbetsdagar.

Om vi har angivit ett nummer eller en adress som skickar sig från det du angivit i din beställning kommer vi att kontakta dig och skicka ut paketet kostnadsfritt igen.

Återbetalning (om tillämpbart)
Om vi inte har skicka eller behandla din order kan en återbetalning göras utan några kostnader. Om vi har hunnit behandla din beställning nedan:

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer också att meddela dig om en återbetalning är aktuell beroende på den returnerade varans skick.

Om återbetalningen är godkänd, kommer och administrativ avgift på 70 sek dras av och resterande belopp kommer att krediteras tills det betalsätt du använde vid köpet.

Återbetalningen tar mellan 2-6 arbetsdagar.

Försenade eller saknade återbetalningar
Om du inte har fått någon återbetalning, kontrollera först ditt bankkonto igen.

Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid inom din återbetalning syns på ditt kontoutdrag. Kontakta din bank. Det finns ofta någon behandlingstid inom en återbetalning publiceras.

Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning än, kontakt oss på info@kakaobolaget.se.

Reavaror (om tillämpning)
Endast varor till vanliga priser kan återbetalas, tyvärr kan realiserade varor inte återbetalas.

Byte (om tillämpning)
Vi ersätter endast föremål om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta mot samma artikel, skicka oss ett e-postmeddelande till info@kakaobolaget.se och skicka ditt föremål till: Österlenchoklad, Tranesvägen 37, 27392 Skåne-Tranås, Sverige. Märk varan: BYTE

Frakt
För att returnera din produkt ska du skicka din produkt till: Tranesvägen 37, Österlenchoklad, 27392 Skåne-Tranås, Sverige

Du ansvarar för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas inte. Vid återbetalning dras kostnaden för returfrakt från din återbetalning.

Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig varierar.

Om du skickar och vara över 500 sek för retur bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa en fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får din returnerade artikel.